Moja Polska.
strona główna · działy · tagi · o autorze · szukaj · Polacy.eu.org  
 

Humor, satyra2012.09.17 20:31

Niech każdy robi to co chce - liberalizm.

 
 
W nawiązaniu do dyskusji dotyczącej wpisu pana Korwina i redaktora Michalkiewicza w "dyskusji" z blogerem nikanderem.
 
Którą można przeczytać tutaj:

michalkiewicz.nowyekran.pl/post/74256,nikanderowi-wyszlo-jak-zawsze#comment_611912

i tutaj:

jkm.nowyekran.pl/post/74186,tuaregowie-wywalczyli-niepodleglosc#comment_610736

oraz tutaj:

nikander.nowyekran.pl/post/74203,wolny-rynek-stechlizna-zydowskiego-sklepiku

nikander.nowyekran.pl/post/74271,st-michalkiewicz-trupiego-synodu-ciag-dalszy

A ja jestem ciekaw, jaki wynik wyborczy Nowej "doskonalszej" Prawicy przewiduje pan Michalkiewicz po podliczeniu głosów po następnych wyborach do polskiego knesejmu?

Czy znowu całą winę za słaby wynik tej partii kanapowej zrzuci na układ i razwiedkę, czy tym razem winą za przegraną Nowej Prawicy (nowy doskonały świat, nowy liberalizm, ech, jak to się kojarzy), obarczy swojego serdecznego kolegę i przyjaciela od brydża i szachów, przyszłego króla Polski pana Korwina? Czy tym razem układ, jednak da ponownie szansę Korwinowi i ludziom, którzy za nim stoją?

p.s.

Czytając przemyślenia pana Michalkiewicza doszedłem do wniosku, że szorstka przyjaźń pomiędzy panem Korwinem i Michalkiewiczem, to była kolejna liberalna legalistyczna i konserwatywna ściema.

I nic tak nie jednoczy, jak wspólny wróg. Znowu liberałowie razem w jednym szeregu. Dochodzą mnie również słuchy, że Nowa Prawica, gdy wejdzie już do polskiego knesejmu, to wejdzie w koalicję rządową z PiS-em.

Tak jak pisałem w jednym ze swoich artykułów, iż dopiero wtedy będzie można pisać, że tzw. prawica prawic w Polsce wreszcie się po latach znowu zjednoczyła.

***

[...]A podobno Polacy budzą się z jakiegoś letargu? Podobno Polska i Polacy się budzą? Podobno według wielu zacnych ludzi w Polsce nasi rodacy żyjący w kraju nad Wisłą i Odrą oraz Bugiem z czegoś się budzą, to przebudzenie ma oznaczać się tym, że do władzy nad naszą ojczyzną Polacy wybiorą JKM-a lub PiS, a to znaczy, że wpadną z deszczu pod rynnę w czasie trwania ulewy podczas wiosennej burzy. Jarosławie (!)albo Januszu obejmijcie władzę nad Polską i załóżcie w "polskim" parlamencie koalicję parlamentarną, dopiero wtedy będzie można mówić i pisać o tym, że w Polsce połączyła się "polska prawica".

paweltonderski.nowyekran.pl/post/64634,wybor-pomiedzy-jaroslawem-kaczynskim-a-januszem-korwinem-mikke-oraz-dyskusja-na-temat-kto-jest-prawdziwym-prawicowcem-a-kto-nim-nie-jest

Obudźcie się!



Szalom.

p. s. 2

No i te oskarżenia względem pana nikandera o to, że był agentem ubecji. Czy to przystoi prawicowcom, konserwatystom, liberałom, legalistom i monarchistom, i to tak zupełnie bez żadnych dowodów na to, aby swoje słowa potwierdzić jakimiś wiarygodnymi dowodami?

Szalom po raz drugi.

Epilog.

Po co nam Polakom wróg, jak my się sami wykończymy?

No chyba, że jednak te ciągłe rozłamy, podziały na kanapy i pufy polityczne, "kłótnie" i wirtualne lincze na "przeciwnikach" Korwina, Nowej Prawicy i UPR-u, są przeprowadzane przez jakiś układ, tylko że ten pochodzący z Madagaskaru?

 Chciałbym być świadkiem tego, chciałbym dożyć tej chwili, gdy Nowa Prawica na czele z panem Januszem Korwinem-Mikke wchodzi do polskiego knesejmu, a potem wchodzi w koalicję rządową z PiS-em. To dopiero byłby cyrk na kółkach i jeszcze Palikot, jako opozycja, no i nowe stare twarze SLD i pan Borowski, jako marszałek knesejmu oraz posłanki i posłowie z Platformy Obywatelskiej.

Niech każdy robi to co chce...

 
 
Polacy już nie chcą rządu liberalnego, lewicowego, prawicowego, konserwatywnego, centrowego, socjalnego, ale tylko i wyłącznie POLSKIEGO!


 

 
1760 odsłon  średnio 3,7 (6 głosów)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: polska polityka, prawica prawic, liberałowie, lewica, umiarkowani liberałowie, konserwatywni liberałowie, umiarkowani konserwatyści, środek środka.
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Leszek, 2012.09.17 o 21:33
tu się nic normalnie nie urodzi bo skłócą i rozbiją, poszczują, obsmarują za plecami, a naród ciemny nie ocenia po owocach tylko po plotkach. Tu trzeba trzystu niezłomnych, upartych, nieustraszonych i niezrażających się a wiedzących czego chcą.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.17 o 23:13
Pawle
Teraz trzeba tworzyć środowisko narodowe oparte na kilku najważniejszych zasadach.
Pisałem już, że wybory mogą być jesienią.

cała sprawa w tym, aby wytworzyła się jakaś oś krystalizacyjna. liczę na KIP.
Jeśli KIP przejmie zasady CP - to dużą szansa na wejście do Sejmu.
Ale dopiero wybory wiosną pozwoliłyby na znaczące miejsce na scenie politycznej.

A Sejm - nie jest potrzebny.

Co do JKM i Michalkiewicza; Nikander go trafił. Dlatego taka reakcja.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
MatiRani, 2012.09.18 o 07:27
Co to jest KIP?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.18 o 09:35
Zdaję sobie z tego doskonale sprawę, stąd ten bezpardonowy atak na nikandera. To jest właśnie ich liberalizm - wolność i monarchizm oraz legalizm, które są bez żadnych zasad i moralności... :)

Wystarczy poczytać komentarze liberałów na ich blogach, to jest jedno wielkie szambo i język patologii, którym się przy tym posługują, no i ich wyższość nad innymi, którą sobie przypisali sami i ich pochodzenie społeczne, którym się chwalą za każdym razem, kiedyś sobie powywieszali swoje herby rodowe na odstrzał, nie wiedząc o tym, że w dzisiejszych czasach tego już się nie czyni z różnych powodów, m. in. dlatego, aby nie być przez kogoś anonimowego publicznie oskarżonym o uzurpację. Bo tutaj nie chodzi o honor tej osoby, która wystawia swój herb, tylko o honor całej rodziny i nieżyjących przodków, których w żaden sposób nie można obronić w chwili takiego internetowego (sieciowego) anonimowego ataku.

Pochodzenie społeczne, którego nie są w stanie wielokrotnie udowodnić, narażając się przy tym na śmieszność, mało tego, nie znają historii szlachty polskiej, jej obyczajów ani nazewnictwa, jednak usilnie chcą wszystkim wmówić, że oni są szlachetnie urodzeni, i że mają prawo do odrestaurowania w Polsce monarchii oraz do rządzenia innymi Polakami właśnie z tego powodu!

Przecież to, co czyni ten głupiec z muszką powtarza się cyklicznie od lat, najpierw mami polską młodzież, marnotrawi ich zapał, czas i inteligencję, po czym ich zdradza albo doprowadza do rozłamu w swojej partii, albo przed wyborami wypala, z jakimś idiotycznym tekstem lub zachowaniem. No ale z tego można się utrzymać, i o to w tym wszystkim chodzi, o dobrowolne składki i przelewy na "liberalną" sprawę! I o nic więcej.

Teraz chciał rozbić marsz niepodległości, obraził polskich narodowców,ale także węgierskich nazywając ich i naszych narodowymi socjalistami, wyzwał od debili ludzi niepełnosprawnych, a to tylko jego niektóre dokonania z tego roku.

A jego zwolennicy tego nadal nie dostrzegają?

I ciągle o tym samym od lat, że trzeba wszystko sprywatyzować, przecież w Polsce jest już prawie wszystko sprywatyzowane, a Polacy dalej klepią biedę i są traktowani we własnym kraju jak niewolnicy.

Wspierają umowy o dzieło, nie szanują ludzi pracy i zwykłych pracowników najemnych, obrażają ich na każdym kroku, a potem się dziwią, że nie mają poparcia w narodzie, a Michalkiewicz potem napisze, że za tym stał układ i razwiedka?

Jak oni sami są razwiedką, taka jest prawda, wiem kto za nimi stoi. Oligarchowie i ludzie związani z już sprywatyzowanym przemysłem w Polsce, oni chcą dostać w swoje łapy jeszcze więcej, aby dzięki temu z tej bandyckiej prywatyzacji dostać jeszcze więcej i na tym po raz kolejny skorzystać.

Na krwawicy Polaków, to samo z ZUS-em, chcą przejąć zgromadzone tam pieniądze Polaków i to od pokoleń, poprzez prywatyzację ZUS-u, (jednocześnie bronią emerytur ubeckich, ponieważ ich zdaniem to legalizm!), tak jak było z OFE, aby się na tym wzbogacić, a przy tym klepią ciągle o złym systemie i walce z nim, jeżeli oni sami są tym systemem i są powiązani z układem! I tutaj ja nie twierdzę, że ZUS jest jakimś dobrodziejstwem, i że nie trzeba tego systemu ubezpieczeń społecznych zmienić.

Dla mnie to jest przerażające, że tylu młodych ludzi w Polsce na te androny o wolności i liberalizmie dalej się daje łapać.

Pozdrawiam, walka trwa dalej. :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
MatiRani, 2012.09.18 o 07:26
Co do "Nikandera" to rzeczywiscie jakis wulgarny agitator, sajanin dosc prymitywny, propagandzista zawodowy lub "uzyteczny dureñ"... jego przeszlosc w bankowosci wskazuje raczej na ta ostatnia opcje..

Natomiast co do Pana , Pawle, to ma Pan jakas zadre przeciwko WOLNOSCI.
Moglby mi Pan króciutko przedstawic , jak sobie wyobraza system spoleczny dobry dla Ludzkosci?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.18 o 08:04
Nikander ma całkiem rozsądne podejście; nie "łapie" całości, ale czuje problem.
Natomiast i JKM i Michalkiewicz - zaczynam mieć do nich poważne zastrzeżenia.
Oni (i im podobni) blokuja powstanie ugrupowania narodowego.
To wyłapał Nikander i dlatego tak zapiekło Michalkiewicza.
A tak po prawdzie - co zaproponował JKM? jakiś sensowny program?

PS. KIP - Klub Inteligencji Polskiej.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.18 o 08:34
Do jakiej wolności ja mam zastrzeżenia? Liberalizm to żadna wolność, tylko żydowska lichwa i bezprawie. Pod tzw. wolnością w handlu kryją się monopole, korporacje i zmowy cenowe oraz lichwa i geszeft, a poza tym w tym nie ma mowy o narodzie i państwie oraz własności państwowej oraz o naszej narodowej własności, która jest podstawą tworzenia naszego polskiego kapitału, dzięki któremu możemy być konkurencyjni dla innych.

Nikander doskonale wypunktował tego idiotę klauna z muszką, a pan Michalkiewicz wsparł tego z muszką, bo to starzy przyjaciele.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
MatiRani, 2012.09.18 o 15:41
déjà vu, szanowny, déjà vu...
powtarzam:
<<< Moglby mi Pan króciutko przedstawic , jak sobie wyobraza system spoleczny dobry dla Ludzkosci? >>>

natomiast co do ostatniego Pana zdania, to :
<Epitet - to nie argument.
Tak sie nie pisze do ludzi myslacych, tak sie robi propagande.>
MLR
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.18 o 17:03
Już o tym pisałem, ale nie tylko ja, pisał o tym wielokrotnie nikander, Wojtas, Rossakiewicz i wielu innych zacnych ludzi w wielu miejscach, zamiast upajać się wyższością, szlacheckim pochodzeniem i inteligencją Korwina, przeczytałby pan prace wymienionych przeze mnie wcześniej i tyle, więcej nie wymagam.

Nikander pisał o tym, jak powinna wyglądać polska gospodarka wielokrotnie. Przychodzi Korwin ze swoimi opłaconymi ludźmi i jego lobbystami i co czyni? Zaczyna wszystkich obrażać, a Nowy Ekran zaczyna traktować jak słup ogłoszeniowy dla SuperStacji, Radia wnet i swojego organu prasowego i swojego portalu i tyle. Pewnie czyni to za darmo.

Korwin klepie to samo od lat. I co ? Nic, dupa blada! A na dodatek wszystko wokół siebie niszczy, rozbija, rozłamuje, skłóca, to czyni Korwin tak naprawdę i nic więcej.

Niestety, w Polsce jest potrzebny interwencjonizm i nadzór państwa i kontrola cen, przymus, którym liberałowie tak się brzydzą. U nas nie da się puścić wszystkiego na żywioł, ponieważ nie tędy droga, nie poprzez prywatyzację zmienimy Polskę, tylko poprzez rozbicie układu, całkowicie odsunięcie go od władzy nad Polską i poprzez ducha polskiego i naszą tradycję i tożsamość narodową oraz odwołanie się do naszych polskich wartości, o których pisze ciągle pan Wojtas.

Z prostej przyczyny, Polacy nie posiadają w swoich rękach odpowiedniego kapitału, zresztą ja to już pisałem tysiące razy, jednak do takich jak pan można pisać to samo i tak do nich nic nie trafia. Jesteście jak ten beton, no ale, jak by wam napisał to samo sam Korwin, to od razu byście to łyknęli, jak stary indor kluski.

Czy pan nie rozumie tego, że w dzisiejszej sytuacji, którą mamy obecnie w Polsce nie da się u nas wprowadzić liberalizmu gospodarczego, ponieważ naszym krajem rządzą lichwiarze, geszefciarze, kliki, oligarchowie, korporacje, zachodni kapitał, komuniści i zwykli złodzieje oraz mafie, które zamieniły się obecnie w biznesmenów?!

Polsce jest potrzebny radykalizm, radykalizm i mocne rządy, mocna władza centralna ze wszystkimi atrybutami tej władzy, a lichwę, korupcję i geszeft ta władza powinna wypalać i zwalczać rozgrzanym do białości prętem, ale nie na dole, tam gdzie ten wolny handel istnieje, tylko na samej górze, gdzie dochodzi do przekrętów na skalę międzynarodową, tam gdzie od lat pod płaszczykiem wolnego handlu kupczy się Polską i Polakami czyniąc ich tym niewolnikami i tanimi wyrobnikami we własnym kraju!

I niech pan skończy z tymi bredniami o liberalizmie, ponieważ na tym portalu piszą ludzie dorośli i dojrzali. Tutaj pan nie znajdzie zwolenników dla Korwina i nikt temu panu tutaj już nie zaufa.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
MatiRani, 2012.09.19 o 18:05
Propaganda, Panie Pawle, wysysanie z palca argumentów. Tak sie nie dyskutuje. Przynajmniej nie na poziomie.
Chyba nigdy tu a prawie nigdy gdzie indziej, wspomnialem o Korwinie.
Zadnych prac Pan wczesniej mi nie wspominal ni polecal.
Skad wzial Pan, ze ja nie rozumiem, ze w Polsce rzadzi szajka oprychów, "Rzady Zbirów"?
Epitety, falszywki, propaganda... fe!

Pozostaje czesc o planach na poprawe sytuacji.
Piszesz Pan o silnym, patriotycznym rzadzie centralnym pilnujacym przadku, prawa i sprawiedliwosci (!). Wyglada wspaniale w teorii. W praktyce zostanie zinfiltrowane przez banksterów i korporatokracje. Ludzi na szczycie sie zastraszy, przekupi, zabije lub podstawi swoich i odpowiednich. Jesli wierzacy w Jahwe Zyd Lustyger mógl byc szefem kosciola KATOLICKIEGO we Francji, jesli holenderscy-zydowscy bankierzy wplywali na polityke Polski w XVIw to male sa szanse aby ta utopia sie dala zrealizowac.
Natomias zmiana mentalnosci wiekszosci POLAKÓW porzez zrozumienie tego co sie dzieje moze, prawdopodobnie, sprawic, ze sytuacja poprawi sie oddolnie, poprzez odrzucenie panstwa opresyjnego i oszukanczego. Poprzez odebranie mu pozoru legalnosci w reprezentowaniu nas - co jest falszem, bo rzady generalnie NIE reprezentuja ludnosci-nas tylko reprezentuja interesy korporatokracji która finansuje ich kampanie wyborcze.
Bojkot generalny calej tej zepsutej panstwowosci, bojkot banksterów i korporatokracji, pokojowy opór i organizowanie sie w gminach, osiedlach, miasteczkach, dzielnicach. Barter, zaoptrywanie sie bezposrednio u producentów, kontakty handlowe poziome, finansowanie rodzinne. Tez utopia, byc moze, ale taki ruch bylby nie do opanowania przez mafie. Poniewaz rzadzi ona pieniadzem, to trzeba wytracic jej ten orez z rak.. i sama zdechnie.
Blizszy ten moj pomysl CP równiez, bo ten Pana to kolejny Totalitaryzm który ZAWSZE degeneruje i unieszczesliwia normalnych zjadaczy chleba.
Pokutuje w umyslach wielu indoktrynacja komunistyczna, idea przez tyle lat wpajana a potem jeszcze utwierdzana poprzez czytania np. GóWna, ze nami trzeba rzadzic, za potrzebujemy silnego, centralnego RZADU aby cokolwiek zmienic, poprawic, wprowadzic nowego. Myslec tak, tu juz jest BYC NIEWOLNIKIEM. ( albo trollem )
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.20 o 09:25
Gdzie niby w gazecie wyborczej pisali o mocnym polskim rządzie. Pan czyta tę gazetę?

Już panu napisałem, ale jeszcze raz napiszę to samo, te pierdoły o żydowskim liberalizmie proszę głosić na portalu błazna Korwina. Może pan go też wspierać, oczywiście dobrowolnie, to pana sprawa, na mnie jednak proszę nie liczyć. :) Czy pan wie, kto stoi za Korwinem i jego Nową Prawicą? Wie pan, czy pan tego nie wie?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
MatiRani, 2012.09.20 o 01:04
Michalkiewicz sobie pisze w Bibule:
+www.bibula.com
Co zlego czy tez nieprawdziwego w tym co pisze? No co?
???
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.20 o 09:34
Samo pisanie to jest zbyt mało. Pan Michalkiewicz pisze dobrze, i ja się z nim zgadzam, w większości przypadków, jednak jak zwykle nagle i nieoczekiwanie znowu wsparł Korwina. :)

A tak poza tym, to niech każdy robi to co chce.

Tak jak przystało na konserwatystę, monarchistę i legalistę oraz prawicowca i umiarkowanego liberała. :)

A i jeszcze jedno, nasz Bóg Jedyny Stwórca wszystkiego, zdaniem liberałów jest i był libertarianinem. :)))))))

To znaczy, że pan Michalkiewicz zgadza się ze zdaniem Korwina w kwestii tego, że polscy narodowcy to narodowi socjaliści, i że Rada Regencyjna, która najpierw ogłosiła niepodległość Polski, a potem oddała władzę Piłsudskiemu, to nic złego? Pan Michalkiewicz zgadza się również z tym, aby ludzi niepełnosprawnych w Polsce nazywać debilami?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
w.red, 2012.09.19 o 02:34
Dla jasności. Uważam, że w Polsce prawicy jako takiej nie ma (a i w świecie ze świeczką jej szukać). Kiedyś może i istniała, ale tego nawet najstarsi górale nie pamiętają. Bo cóż to znaczy - prawica (na chłopski rozum) i logikę oznacza to ni mniej ni więcej grupę osób jako za wratośc nadrzędną uważające rządy prawa. I w tym miejscu z Panem JKM muszę się zgodzić - jest "prawicowcem". Nie kto inny bowiem głosił i głosi, że prawa należy przestrzegać. Bo "twarde prawo, ale prawo" jest wartością samą w sobie w społeczeństwie. Stąd też lojalne wywiązywanie się z jego przepisów za poprzedniego ustroju i następujących po nim kolejnych efemeryd. Gdyby odnieść to do czasów okupacji czy zaborów to obawiam się że stanowisko to nie uległoby zmianie. Bo jako rzekłem "prawicowiec" zawsze żyje zgodnie z "prawem", nawet jeśli zgodnie z "prawem" przysługujące mu prawa będzie mu się odbierać.
Dawnymi laty, kiedy władały monarchie w oparciu o "boska hierarchię" i było to przez ludzi akceptowane (co prawda nie zawsze i nie wszędzie bo bunty w mniejszej czy większej skali przeciwko takiemu "prawu" były dość częste) od biedy można uznać za sensowne (choć i to zależy z jakiego punktu widzenia byśmy na to patrzyli). Tyle że po monarchiach praktycznie nie pozostało śladu ( a jeśli są to bywają traktowane jako rezerwat), a i wiara już nie taka jak kiedyś. W każdym razie do takich osób bardziej wówczas pasowałoby określenie "rojalista" niż "prawicowiec". Mijały wieki, zmieniali się władcy i ustroje społeczne, a "prawicowcy"pozostali.Dlaczego ? Ano dlatego, że "prawica" dla każdego władcy niezależnie od ustroju jest tym co zapewnia ciągłość sprawowania władzy. Za co w odpowiedni sposób bywa wynagradzana w taki czy inny sposób. Jeżeli jeszcze przyjąć że nawet prawo narzucone przez okupanta jest takim samym sacrum dla "prawicowca" niż poprzednio obowiązujące za sprawowania władzy przez poprzedniego satrapę to otrzymujemy niewolnika doskonałego.
Czyli mniej więcej to co obserwujemy dzisiaj.
Dlatego już prawie rządzące korporacje są żywotnie zainteresowane nie tyle nawet istnieniem ale nawet rozwojem "prawicy" A czemu akurat tej liberalnej szczególnie nie będę pisał bo sami to moi drodzy Państwo wiecie.

PS
Czuje olbrzymi niesmak po lekturze zalinkowanych materiałów. Jedyne co powiem to, że nie wszystko złoto co sie świeci :(
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Niech każdy robi to co chce - liberalizm. 
Paweł Tonderski, 2012.09.20 o 09:11
Zgadza się, jak zwykle zgadzam się z Twoim zdaniem, a twoje komentarze na nE to myśli, które całkowicie popieram. Twoje komentarze, które tam zamieszczasz są tak trafne, jak nikogo innego. No przynajmniej do mnie one trafiają w całości.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
 

login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło